دانشمندان بتن تازه و سبز را با استفاده از گرافن ایجاد می کنند

//دانشمندان بتن تازه و سبز را با استفاده از گرافن ایجاد می کنند

دانشمندان بتن تازه و سبز را با استفاده از گرافن ایجاد می کنند

بتن سبزتر ، قوی تر و بادوام تر که با استفاده از گرافن مواد شگفت آور ساخته می شود می تواند صنعت ساخت و ساز را متحول کند.

کارشناسان دانشگاه اکستر تکنیک جدیدی را برای استفاده از فناوری نانو طراحی کرده اند که گرافن را در تولید بتن سنتی بکار می برد.

مواد کامپوزیت جدید که بیش از دو برابر قوی تر و چهار برابر بیشتر از بتن های موجود در برابر آب مقاوم هستند ، می تواند مستقیماً توسط صنعت ساخت و ساز در سایت های ساختمان استفاده شود. تمام نمونه های بتنی مورد آزمایش طبق استاندارد های انگلیس و اروپا برای ساخت و ساز هستند.

بدیهی است ، ماده جدید کنسانتره تقویت شده با گرافن نیز باعث کاهش چشمگیر رد کربن از روش های تولید بتن معمولی شده و باعث پایدارتر و سازگار با محیط زیست می شود.این تیم تحقیقاتی تأکید می كنند كه این روش جدید می تواند زمینه ساز شدن سایر نانومواد در بتن را فراهم كند و بنابراین صنعت ساخت و ساز را در سراسر جهان مدرن تر كند.

این تحقیق در ژورنال Advanced Functional Material ، در تاریخ دوشنبه 23 آوریل 2018 منتشر شده است.

پروفسور مونیکا کراسیون ، نویسنده مقاله و از گروه مهندسی Exeter ، گفت: “شهرهای ما از جمله دیگر با فشار فزاینده ای از چالش های جهانی در مورد آلودگی ، شهرنشینی پایدار و مقاومت در برابر حوادث طبیعی فاجعه بار مواجه هستند.

“این مواد کامپوزیت جدید از لحاظ تقویت بتن سنتی برای پاسخگویی به این نیازها ، یک تغییر دهنده بازی مطلق است. نه تنها از مقاومت و دوام بالاتری برخوردار است بلکه در مقابل آب نیز مقاوم تر است ، و آن را منحصر به فرد برای ساخت و ساز در مناطقی که نیاز دارند مناسب است. کار تعمیر و نگهداری و دسترسی به آنها دشوار است.

“با این وجود شاید مهمتر از این ، با گرافن بتوانیم مقدار مواد مورد نیاز برای ساخت بتن را حدود 50٪ کاهش دهیم – که منجر به کاهش قابل توجه 446 کیلوگرم بر تن از انتشار کربن می شود.این طیف بی سابقه از ویژگی ها و ویژگی های کشف نشده ، گامی مهم در ترغیب یک صنعت ساخت و ساز پایدارتر و سازگار با محیط زیست در سراسر جهان است. ”

کار قبلی در مورد استفاده از فناوری نانو بر اصلاح اجزای موجود سیمان ، که یکی از اصلی ترین عناصر تولید بتن است ، متمرکز شده است.

در مطالعه جدید نوآورانه ، تیم تحقیق روش جدیدی را ایجاد کرده اند که هدف آن معلق نمودن گرافن باریک بصورت اتمی در آب با عملکرد بالا و بدون نقص ، کم هزینه و سازگار با نیازهای تولید مدرن و در مقیاس بزرگ است.

دیمیتار دیموف ، نویسنده پیشرو و همچنین از دانشگاه اکستر افزود: این تحقیق زمینی مهم است زیرا می تواند در ساخت و ساخت و سازهای کلان کاربرد داشته باشد این صنعت باید با ترکیب نه تنها ساخت خارج از سایت ، نوسازی شود. ، اما مواد جدید نوآورانه نیز هست.

“یافتن راههای سبزتر برای ساختن یک گام اساسی در کاهش انتشار کربن در سراسر جهان است و از این طریق تا حد ممکن از محیط زیست ما محافظت می شود. این اولین گام است ، اما یک گام مهم در جهت صحیح برای ایجاد یک صنعت ساخت و ساز پایدار است. برای آینده

2019-09-25T09:21:23+03:3025th سپتامبر, 2019|مقاله ها|یک دیدگاه

یک دیدگاه

  1. AffiliateLabz 16/02/2020 در 7:04 ق.ظ پاسخ

    Great content! Super high-quality! Keep it up! 🙂

دیدگاه خود را بنویسید